Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av virgata
Hej!
En metallpinne trillade ner vid pedalerna den kom uppifrån instrumentpanelen någonstans. Jag monterade styraxelknuten då den trillade ner på golvet.
Jag har inte en aning om vart den hör hemma. Någon som vet vart denna kan höra hemma?
Jag har letat lite överallt runt rattstången utan att kunna identifiera en eventuell plats.
Den har gått av i den smalare delen och på den grövre verkar det som det legat och glidit någonstans.

http://hem.passagen.se/tiger68/images/n.jpg
Senast redigerad av 2 virgata, redigerad totalt 0 gång.
av 2444ever
Man måste logga in på fb, känns lite jobbigt
av virgata
2444ever skrev:Man måste logga in på fb, känns lite jobbigt
Ny bildlänk som jag hoppas fungerar.
av T-rex
Tittade lite snabbt i Vadis, såg ut som er rörpinne som sitter i tändningslåset eller styrlåset eller runt där, var det enda som liknade det.
av virgata
T-rex skrev:Tittade lite snabbt i Vadis, såg ut som er rörpinne som sitter i tändningslåset eller runt där, var det enda som liknade det
Den är homogen. tvåskiktshärdad. så det är garanterat en brytpinne som skall kunna gå av om det skulle bli nödvändigt för pinnen.
Det är alltså inte en rörpinne. De på Bilia kunde inte se något som liknade min pinne, lägg också till att den smala delen skall vara en bit längre, och hur den ser ut vet jag ju inte. Har svårt att tro att en brytpinne i tändningslåset skulle kunna trilla ur, nu funkar ju mitt tändningslås korrekt inkl rattlås. Men skulle pinnen kunna gå av när man vrider på ratten så skulle det ju vara fantastiskt gott för bovarna att sno en Volvo om pinnen sedan enkelt trillade ur.
Hade vi hittat något som liknat den så hade de givetvis kollat om detaljen funnits i lager och jämfört med den.
Men ingen av killarna på verkstaden visste heller vad det var för något. Börjar tro att det har varit till något helt annat och blivit liggande i bilens instrumentpanel av någon anledning under flera år och först nu trillat fram. Kan ju ha varit till någon monteringsrobot t.ex.
Men är den till bilen så vill jag ju givetvis veta vart den hör hemma.
av semmelman
Funkar allt annat bra då, pedalerna t ex? Farthållaren? Justeringen av ratten vad det nu kan heta? Har du kört med bilen och inget konstigt märkt?
av virgata
semmelman, ja allt funkar som det ska.

T-rex. det gäller en 850 -92, men de senare modellerna och även tidiga S70/V70 är ingen större skillnad på bakom instrumentpanelen, mer än lite elkablar som ändrats.
Vad gäller rattstång, värme pedaler så är det ingen skillnad.

Hur som helst så finns ingen sådan pinne vid tändningslåset, den rörpinne som sitter där är nästan 10ggr mindre, dessutom är en rörpinne ihålig. Jag börjar tro att denna pinne kommer från något helt annat.

Men det vore verkligen kul att veta från vad.

Kanske en robot vid monteringen.

Kan du kolla upp om den eventuellt hör ihop med någon wire som jag har för mig sitter mellan a-stolparna.

Patrik
Cigg-uttag maxström?

Hej, Funderar på att skaffa en hyfsat krafti[…]

Som TS vill jag påpeka att jag inte frå[…]

Vet f*n inte hur det står till i huvudet p&a[…]

Ingen respons vid gaspådrag

Du har troligtvis ett gasspjäll av fabrikat M[…]