Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Detta är en bosch verkstad som ja skulle lämna till de hade egna sonder men volvo är extra känsliga sa de.
De ville ja skulle åka till volvo och köpa en eller så kunde de ta en från volvo själva.
De hade bosch på lager men ofta har de fått problem med bosch sonder och det har fungera med volvo orginal fast det är lika.
Detta är speciellt för volvo bilar sa han.
Denna verkstaden är inte så oseriös för de är Branzell som är försäljare av Bosch matreriall.
Men som sagt inga problem om ja kom med en volvo orginal.
av *pettson*
StefanT5 skrev:Detta är en bosch verkstad som ja skulle lämna till de hade egna sonder men volvo är extra känsliga sa de.
De ville ja skulle åka till volvo och köpa en eller så kunde de ta en från volvo själva.
De hade bosch på lager men ofta har de fått problem med bosch sonder och det har fungera med volvo orginal fast det är lika.
Detta är speciellt för volvo bilar sa han.
Denna verkstaden är inte så oseriös för de är Branzell som är försäljare av Bosch matreriall.
Men som sagt inga problem om ja kom med en volvo orginal.
Om bosch tillverkar en produkt, har ett artikelnummer på den. Lägger den i en volvokartong trycker ett volvonummer på den också. Tror du att det är skillnad på dom då?
Din GLT går utmärkt både med en vanlig boschsond och med en bra variant av eftermarknads. En 94 är inte nån hightech variant av motorstyrning.
Men det är sällan sonden är det stora problemet, oftast finns problemet i läckage, bränsle eller massmätare.
Men du har ju gjort ett antal åtgärder som varje gång gjort att bilen gått som en klocka. Det verkar ju ytterst märkligt om nu sonden var problemet isåfall.
Ett tips är ju att FELSÖKA bilen och inte bara byta saker på den. Har signalsökning gjorts, för att se hur signalen är ifrån massmätaren? För att se hur den jobbar?
En felaktig massmätare ger givetvis felaktiga avgaser som sen sonden inte klarar att reglera hur den än bär sej åt.
Har läcksökning gjorts på slangar och vacum?
Menar sonden är sista anhalten och den kan inte göra sitt jobb förräns det som kommer ut ur motorn är korrekt.
Hade fel kod förvärmning på min sond så därför ja skulle byta sond.
Priset mellan Branzell och volvo var ingen skillnad men de sa till mig att ja eller dom skulle köpa en på volvo för de har dålig erfarenhet av att montera inte orginal fast båda är bosch på volvo bilar.
Nu var det på min -97 dock men de sa att volvo bilar är mer kräsen än andra bilar när de gäller eldelar.
av *pettson*
StefanT5 skrev:Hade fel kod förvärmning på min sond så därför ja skulle byta sond.
Priset mellan Branzell och volvo var ingen skillnad men de sa till mig att ja eller dom skulle köpa en på volvo för de har dålig erfarenhet av att montera inte orginal fast båda är bosch på volvo bilar.
Nu var det på min -97 dock men de sa att volvo bilar är mer kräsen än andra bilar när de gäller eldelar.
Och vad var tänkt att det skulle skilja åt på samma bosch artikelnummer?
Men det får stå för dom. Dom borde ju vara insatta i saker och ting men tydligt är att det är mycket enklare att tro på allt. :shock:

Det är en 945 1992 års modell.

Kupevärme

Är det "vanlig" AC eller ECC p&arin[…]

Imma i strålkastarna

Det är fullt normalt med kondens enligt Volvo[…]

VIDA Mjukvara

Hej vänner! Kan man - utan legitim kopia av V[…]