Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
Han har ju redan hittat den trasiga vakumslangen, bara byta & nolla koderna
Användarvisningsbild
av Rookkeer
power82 skrev:Hejsan jag förstår lite vad du menar. verkstaden har bara kopplat in datan och fick fel sökning på lamba 2 och sedan gjorde dom inga fler mättningar sa dom. dom kunde tro att nåt med insuget va galet ell nån slang. därför jag skriver här är att du ell nån annan kanske kan mer. att byta en slang kostar ju inte mkt. än att skruva ner allt på motorn kan kosta skjortan .

här kommer värderna

CO 5.8(0.5)
CO2500. 6.2(0.3)
HC 241(100)
LAMBDA 0.84(0.96-1.04)

Tackar för dina tips
med dom där värdena skulle jag tippa på att din katalysator är slut, men är den nyligen bytt så är det inte det men jag gissar att det är problemet, sambon hade liknande och då bytte vi katt och då vart värdena bättre
power82 skrev:Hejsan jag förstår lite vad du menar. verkstaden har bara kopplat in datan och fick fel sökning på lamba 2 och sedan gjorde dom inga fler mättningar sa dom. dom kunde tro att nåt med insuget va galet ell nån slang. därför jag skriver här är att du ell nån annan kanske kan mer. att byta en slang kostar ju inte mkt. än att skruva ner allt på motorn kan kosta skjortan .

här kommer värderna

CO 5.8(0.5)
CO2500. 6.2(0.3)
HC 241(100)
LAMBDA 0.84(0.96-1.04)

Tackar för dina tips
Jag skulle tro att den främre Lambda sonden är trasig. Fölrsök att mäta upp den.
Hade liknande värden på en gammal opel Astra, bytte lambdan och vips så blev alla värden godkända.
Användarvisningsbild
av CarMan
men han har ju redan hittat den trasiga vakumslangen som är det vanlgaste felet på den årsmodellen. (om felkoden sätt så slutar ju moton reglera efter sonden o går på fasta värden. en kalalysator fungerar endast när bränsleblandningen är rätt, i andra fall funkar den inte alls)

Det är en 945 1992 års modell.

Kupevärme

Är det "vanlig" AC eller ECC p&arin[…]

Imma i strålkastarna

Det är fullt normalt med kondens enligt Volvo[…]

VIDA Mjukvara

Hej vänner! Kan man - utan legitim kopia av V[…]