Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hägge87
JE Jr skrev:Kan det inte vara den klassiska elektroniska trotteln? Jag har ibland svaga ryckningar på min GLT -00 vid jämn fart, gärna lite högre varv och lågt gaspådrag och har haft funderingar i de banorna.
kanske ska prova att rengöra och kolla måste börja nånstans :)
av *pettson*
hägge87 skrev:ska kolla det :/ tycker det är ändå konstigt att den ska ha invärkan på de :/
efter som det känns som den gungar fram .. men varvtalen rör sej inte mer eller mindre när det händer :/ känns som att motorn är lös och den gunga fram och tillbaka så bilen rycker av det .. när jag trycker på så gå den som en gud :) och när man gasa lite men direkt när jag ligger på jämn gas börja den gunga fram och tillbaka och vore det att jag måste rengöra spjället tycker jag att den ska gå lite halvtaskigt när man gasa och och så ? eller är jag helt ute och cykla ?
Det är dom små rörelserna som ska göra att du kör på konstant varvtal som är svåra för spjällmotorn att göra. Inte dom stora rörelserna.
av *pettson*
hägge87 skrev:okej få ta och ta lös och rengöra den då få se om det bli bättre :)
va ska man ta och rengöra den med ?
Tja avfettning av bra kaliber. Gärna avsluta med t-sprit eller liknande. Det finns massor med koks och fettlösande produkter. Du har säkert nåt.

Vad har du för motorkod på denna bil? S[…]

Ingen??

@EbbevonVolvo , Ja nästa knarr får du[…]

Då är där en gul klen kabel mellan[…]