Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kermithboy
Hej, monterade xenon i halvljusen i somras. 850 glt -97a.

Men fick slita ur grejjorna ur bilen lika snabbt pga att det störde radion, värst va det när man lyssnar på ngt prat-program på ganska hög volym.

Köpte xenon-kittet på jula. (samma som vvme, vad jag hört.) Köpte även till avstörningsfilte r(emc) från xenonkungen, det gjorde ingen skillnad.

Någon som vet om det skiljer sig på olika fabrikat av xenon-kit, om det finns kit som INTE stör? Mitt kit sitter nu i kompisens kia sorento 04 på helljuset, och han får åxå radiostörningar. :( / Thomas
Användarvisningsbild
av Nexus
jag har ett TOP HID kitt 6000k på helljuset på V70:in och det stör ingenting, hade det tidigare på halvljuset och inga problem där heller.
Användarvisningsbild
av kebabpizza
Om det inte hjälper med avstörningsfilter på matningen är störningarna troligtvis luftburna och inte så mycket att göra åt, möjligtvis försöka att bygga in xenon-elektroniken i en jordad metallbox och använda skärmat kablage?
av Kermithboy
oki, bygga in låter som något ja inte orkar hålla på med tyvärr, men Grammse, TOP HID. Va är det, ett märke? Vart får man tag i ett sånt?
Användarvisningsbild
av Nexus
japp TOP HID är ett märke. Köpte det av en kille på forumet men minns ej vad han heter men återkommer ska rota runt lite på forumet :P
Sök på google så hittar du lite info. Ska kolla med tomas88 om han minns vart vi köpte det
av SubMarine
Jag har ett kit 35W Slim 4300K från vvme i helljusen i min V70 och jag har inga radiostörningar. Kanske fel på kitet du köpte/dålig kvalité?
Imma i strålkastarna

Xc60 2022 med imma på insidan av strål[…]

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Kolla i tex. aeromotors.se och se om du hi[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]

Tack, har kikat på den men ser verkligen ut […]