Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kostir
Va ute å körde och hade kört några mil och gick från halv till helljus och vice versa som jag gjort så många gånger förut men plötsligt när jag släckte helljuset så var halvljuset oxå helt dött, händer ingenting om man vrider på belysningsknappen och säkringarna är allt hela. Det kan komma tillbaka för en kort sekund när man kör över fartgupp så därför misstänkte jag glapp i relät men kan det va så att det är relät som e kört och dax att byta? Kostar ju inga pengar men vart fan sitter det?
Skulle köra svärmor till flygplatsen imorn så det är lite brådis om man säger så ;)

Nån vänlig själ som kan detta och kan förklara för mig vart reläet sitter om det är det som är fel? (Haynes bok är beställd men inte anlänt än )

Tackar för all hjälp!
Användarvisningsbild
av taxi
Tror att relät sitter vid säkringarna under luckan i bakre vänstra hörnet i motorrummet. Det kan heta "104" eller "108". Bättre minne än så har jag inte, men kolla om du kan höra nåt relä klicka när du slår på ljusen.
Användarvisningsbild
av Carina
Jo du har rätt..... det sitter under säkringsdosan.... på mitt tår det 104/108
Hade problem med dotterns halvljus för några veckor sen.... det bara "la av"... helljuset funkade.
Plockade isät relät (tog ac skalet) pillade lite., testade.... och nu funkar det :)

Relät till hennes bil på Volvo skulle trilla iväg på runt 600 spänn.... från 100 spänn på skroten....
Imma i strålkastarna

Xc60 2022 med imma på insidan av strål[…]

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Kolla i tex. aeromotors.se och se om du hi[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]

Tack, har kikat på den men ser verkligen ut […]