Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Emilio
Hejsan

Det är så att jag fick en 2:a på rostangrepp i infästningen till dragkroken på min 855:a -93.
Jag hade funderingar på att byta ut kroken, men tappade snabbt orken och beslutade mig för att ta bort skiten istället.
Jag började med att försöka lossa på balken som håller kroken men gav upp efter 1 timmes slit, utan började titta på fästet till kroken istället.
Den första genomgående bulten (utav 2) ramlade bort utan några större ansträngningar, medans den andra satt utav bara h-vete (vilket jag kunde konstatera efter 10 min hamrande med slägga modell större).
Så kapen letade sig fram till bilen och jag skar bort fästet runt bulten, slipade till de vassa kanterna och ansåg mig vara ganska färdig.

Men efter en stunds funderande så började jag undra, vad säger besiktningen om att man tog bort kroken och lät balken sitta kvar?
Är det något de kan klaga på?
Användarvisningsbild
av Emilio
Jo, det där med registreringen vet jag.
Kan kanske samtidigt fråga om nån vet vad det rör sej om för pris?

Edit: Efter ca 30 sek sökande på så hittade jag svaret på frågan xD det kostar i dagsläget 380kr för av/på montering av dragkrok. =)
Senast redigerad av 1 Severin, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Onödig citering
Användarvisningsbild
av Nexus
Du kan ha balken kvar det räcker plocka bort själva krokdelen.
Användarvisningsbild
av Emilio
Grammse skrev:Du kan ha balken kvar det räcker plocka bort själva krokdelen.
Underbart =D Tack för svar=)
Bagagelucka stänger hårt

Min XC90 har en tydlig rampning när den st&au[…]

Hej! Jag har en V90CC 2019 och den nollställe[…]

Jo jag fick det tipset och har skickat en frå[…]

Köra EX90 med släp

Vikten påverkar nästan inte alls. Det &[…]