Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lellec56
jag har en S70 GLT -98 och den senaste tiden, så har jag märkt att vid visst varvtal och hastighet, så börjar backspegeln att vibrera och det låter ungefär som om det skulle ligga ngt löst inne i den. Poängteras skall, att den känns inte "sladdrig" när den skall justeras in, har även kollat så att den inte sitter lös i bakom belysningspanelen och allt det andra som finns där (lampor, kablage mm) är inte löst.
Någon som vet om backspegeln går att "dela" på så att säga? :roll:
av JH
Jag kommer inte ihåg att min skulle ha låtit. Men den glappade litet i nåt slags bussning runt leden så att den skakade till i gupp. Så jag använde snabblim för att få fast den.
Användarvisningsbild
av lellec56
Kommer du ihåg hur du fick isär den, man vill ju att den ska kunna användas efteråt
av JH
lellec56 skrev:Kommer du ihåg hur du fick isär den, man vill ju att den ska kunna användas efteråt
Jag behövde inte öppna spegeln. Kom på nu att det nog var glapp i en metalldel (som kulleden sitter på) som var pressad i armen som går uppåt.
Användarvisningsbild
av lellec56
Jag behövde inte öppna spegeln. Kom på nu att det nog var glapp i en metalldel (som kulleden sitter på) som var pressad i armen som går uppåt.[/quote]

Tack för dina svar, jag ska testa

Det visade sig att denna enhet och många and[…]

Samma på min XC60 2016, kom i år. Sk&a[…]

Ventilationsgaller V90-18

Jag tror det är del 1 och 29 nuså,[…]

Tack för tipset. Det får vara nog f&oum[…]