Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bengtdaniel
Jag har en 855 från 1995 och ett par veckor efter att den gått igenom besiktning utan problem, är katalysatorn totalt tilltäpt. Vad kan orsaka en sån plötsligt tilltäppning? Är det värt att köpa en begagnad katalysator? Duger Biltemas? Tacksam för tips.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
bengtdaniel skrev:Jag har en 855 från 1995 och ett par veckor efter att den gått igenom besiktning utan problem, är katalysatorn totalt tilltäpt. Vad kan orsaka en sån plötsligt tilltäppning? Är det värt att köpa en begagnad katalysator? Duger Biltemas? Tacksam för tips.
Svårt att säga, kan vara nåt som varit på gång länge och nu råkade det hända.

Biltemas kan nog duga, kolla bara 2 saker.

Sitter din Lambdasond i katten?

Mät även diametern på rören som ansluter till katten och längden på din kat. så att du kan få en katalysator med god passform. viktigast är ju diametern på rören, när det gäller längden så finns ju skarvrör.

Mvh GK
av s60t501
duger kanon med Biltemas,satte dit en sådan på en S40 för några år sedan,innanmätet på den gammla,orignal, hade lossat o vänt sig=motorn stannade ,blev ju helt stopp....Att den måste vara spec,anpassad för just din bil är bara snack,är nästan samma storlek till en 5,7 liters V8
B230fk saknar kraft

Normalt ligger väl bränsletrycket p&arin[…]

Märkligt med dubbla mikrobrytare änd&ari[…]

Jag som precis vägde mellan att beställa[…]

Viljan finns helt säkert, men alla som knattr[…]