Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av christoffer5
Hej

Jag tänkte fråga lite om att byta kamrem på s70

Det är så att det är dags att börja byta den och jag tänkte höra av er vilken kamrem jag ska beställa om jag ska beställa via http://www.skruvat.se

Sen har jag en till fråga om man kan byta den själv och isåfall finns det någon guide ni rekomenderar som ni kan länka?

Lite bil info kommer här

Fabrikat: VOLVO
Modell: S70
Typ: 2.5 10V
Årsmodeller: 1999-2000

TYPINFO

Motor: B5252S
KW: 106

Tack i förhand!
av *pettson*
Först av allt. Vill du ha ansvaret OM nåt går fel? Det kan innebära ett totalras. Det är inte så att det händer ofta, men det KAN hända, man ska vara medveten om detta. Närmaste guide på detta har du i din Haynes verkstadshandbok. För du har väl en sån? :wink:
av christoffer5
ne de är klart men vilken del ska man köpa för de kanske blir lite billigare om man har delen och sen lämnar in på verkstaden!!
av christoffer5
det kan nog stämma med de kittet där som du länkade

tyvärr har jag inte den Haynes verkstadshandbok. Finns det någon hemsida man kan kolla upp på istället?
av VXC70
ska man köpa rem på mekonomen så rekommenderar jag volvo, med volvo kort är oftast volvo billigare och sannolikhet att man får rätt rem är större.
Användarvisningsbild
av Nexus
du kan ha i åtanke att det är nice price på din bil och byte kostar inte mera än dryga 2000 på volvo ink rem och spännare.
Renovering framvagn Volvo 240

Blev en hel sänksats med Lesjöfors fj&a[…]

Hej, Jag får intermittent fel på back[…]

Jag har råkat på en bil där ena &[…]