- fre 28 apr 2006, 19:33
#40423
Nu har jag bekymmer. Ekonomiskt bekymmer
På min Volvo 850 SE från 94 har jag problem med styrningen. Den vill ej räta upp sig efter ett rattustalg. Efter oljebyte i styrservon blev allt ok, men efter ett tag var det samma visa igen.
Jag var på Volvo idag och de kunde med all säkerhet säga att det var styrväxeln som har slutat och fungera. Att det funger efter oljebyte beror på att oljan är i bra skick, men efter att servon har jobbat hårt ett tag "brinner" oljan och tappar sin verkan.
Fasit:
Styrväxel = 8000 kronor
Arbete = 3800 kronor
Summa = 11800 kronor
Jag har dock inte lämnat in bilen på lagnig, utan jag vil kolla lite här på forumet om det finns alternativ.
Svårt att byta själv?
Var sitter styrväxeln?
Finns det renoveringskit för styrväxeln?
Varför går stryrväxeln sönder? Bilen har gått 18000 mil.
Jag vore tacksam för lite tips, knåp och knep.
Om man läser denna tråd kan man se hela historien...
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=4638

På min Volvo 850 SE från 94 har jag problem med styrningen. Den vill ej räta upp sig efter ett rattustalg. Efter oljebyte i styrservon blev allt ok, men efter ett tag var det samma visa igen.
Jag var på Volvo idag och de kunde med all säkerhet säga att det var styrväxeln som har slutat och fungera. Att det funger efter oljebyte beror på att oljan är i bra skick, men efter att servon har jobbat hårt ett tag "brinner" oljan och tappar sin verkan.
Fasit:
Styrväxel = 8000 kronor
Arbete = 3800 kronor
Summa = 11800 kronor
Jag har dock inte lämnat in bilen på lagnig, utan jag vil kolla lite här på forumet om det finns alternativ.
Svårt att byta själv?
Var sitter styrväxeln?
Finns det renoveringskit för styrväxeln?
Varför går stryrväxeln sönder? Bilen har gått 18000 mil.
Jag vore tacksam för lite tips, knåp och knep.

Om man läser denna tråd kan man se hela historien...
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=4638