- tor 08 apr 2010, 08:08
*pettson* skrev:Sonden som säljs på biltema med flera ställen till Fenix systemet på iallafall 850 serien fungerar inte som tänkt. Sonderna som säljs ska vara anpassade till 5v systemet som används av Fenix men reglerar inte alls som tänkt. Dom verkar däremot fungera på just en del 70 series, men det är samma system och variant i dessa. Vad det är som gör att lambdorna inte fungerar är mej en gåta. Samma har jag råkat ut för till diverse LH och Motronic system. Där du kan köpa 10 lamdor från 10 olika ställen och 2 eller 3 fungerar utmärkt. När du nästa gång köper från dessa 2-3 ställen så fungerar INGEN sond alls? Jag pratar nu om sonder som inte är skarvade utan sålts med orginalkontakt. Inte ens om jag köper 10 bosch sonder i samma butik så kan jag räkna med att alla blir accepterade av ett och samma styrdon.Innebär ditt resonemang att det är skit samma om man köper en universialsond på Biltema eller en betydligt dyrare på t ex Skruvat.
Har dock ställt en massa frågor skriftligen som jag skickat via mina kanaler till olika tillverkare. För nånting är väldigt konstigt.