Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvoidiot
Dom här fyra felkoderna nedan fick jag fram på min bil när jag la märke till att det var nått fel på fläktarna och Ac:n i bilen. Är det någon här som är bra på sånt som vet om det är besvärligt att få rätt på? Hur vet man om gasen till Ac:n är slut? Samtidigt som jag la märke till att något var fel så slutade det komma kalluft som det gjort innan. Beror det på att gasen är slut eller?

4-1-7 kupétempsensorns aspireringsfläkt på på passagerarsidan blockerad

4-1-4 kupétempsensorns aspireringsfläkt på på förarsidan blockerad

4-1-1 Kupéfläkt, överström eller blockering

1-5-2 Styrsignal från fläkthastighetsväljare kortsluten till jord
Användarvisningsbild
av oktan
Volvoidiot skrev:Dom här fyra felkoderna nedan fick jag fram på min bil när jag la märke till att det var nått fel på fläktarna och Ac:n i bilen. Är det någon här som är bra på sånt som vet om det är besvärligt att få rätt på? Hur vet man om gasen till Ac:n är slut? Samtidigt som jag la märke till att något var fel så slutade det komma kalluft som det gjort innan. Beror det på att gasen är slut eller?

4-1-7 kupétempsensorns aspireringsfläkt på på passagerarsidan blockerad

4-1-4 kupétempsensorns aspireringsfläkt på på förarsidan blockerad

4-1-1 Kupéfläkt, överström eller blockering

1-5-2 Styrsignal från fläkthastighetsväljare kortsluten till jord
Ang.
gasen:
om den tar slut så alstras ingen kyla i systemet.
Och.
Ang.
4-1-7 & 4-1-4
Dessa är lätt åtgärdade om du kollar här. kan funka att bara göra ren dom lite försiktigt med tryckluft. (väldigt svagt tryck) http://www.backspegeln.com/tips_ECC.asp

Ang
4-1-1
Detta brukar tyda på att fläktmotorn går trögt/tungt. Demontera och känn på den och byt vid behov.

Ang
1-5-2
denna kan hänga ihop med 4-1-1 om fläktmotorn skurit eller på annat vis är kass. (om jag minns rätt)
Volvo xc60 2012-

Större chans att få svar om du frå[…]

Det enda relativt säkra motorvalet är 5-[…]

Visa din semesterbil(d)

Kul med Wien. Lagom varmt där nu? Blir det e[…]

Det är ecm och cem som tappat synkroniseringe[…]