Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av zäta
Gött att du/verkstaden fått igång bilen,
Man kan bli tokig när bilen bråkar så med en.
När jag höll på med min 940 trodde jag att jag skulle bli galen till slut.
Eftersom det hänt någon mer än mej så är det tydligen så att det kan vara lamdasonden som ger en massa olika symptom utan felkoder.
Nu efter 1,5 år efter bytet av lmbdasonden har min 940 börjat bråka igen och då kopplade jag bort den och lambdalampan lyser nu konstant men bilen går helt OK.
Värt att notera är att den lambdsonden som jag satte dit för 1,5 år sedan köpte jag på Biltema,,,,och jag tror att man får vad man betalar för.
Föresten så är rekommenderat bytesintervall för lamdasonden på en Bosch hemsida 10 000 mil.
Min bil har gått 40 000 mil varav 800 mil med en Biltemasond så nu så jag får väl köpa en bosch nästa gång.
:evil:
av zäta
Hoppar varvräknarnålen upp o ner utan att motorvarvtalet följer med??
Tändmodulens pulser till tändspolen ger även signal till varvräknaren.
Jag har haft det problemet på en 740 jag hadde att tändmodulen var kass och gav liknande felsymptom och man såg det på att varvräknarnålen stydsade upp o ner mycket snabbare än motorvarvtalet..
av msgurkan
patriot skrev:Nu har bilen kommit hem efter att varit på en bättre verkstad de hitta fel på lambdasonden trots att de inte var felkoder på vanlig felsökning de mätte upp alla kablar kontakter på nå.t annat vis vet inte hur men fick felkod på lambda och nu går bilen bra å det ä ju huvudsaken``skall köra en vecka nu och kolla upp den innan de ville ha betalt de kallar jag seriöst verkstad eller vad tycker ni??

Ja men vad heter verkstaden då? Å var ligger den? Gör reklam för f_n!
av patriot
Jaha Tänkte berätta att nu går bilen perfect Det var lambdan plus motortemperaturgivaren som var det svårhittade felet för första volvoverkstan,Mycket svagt av Brandt bil att inte klara det på 9 veckor.När SHELL i ed som är aukt Volvoverkstad fixa bilen per omg i stort sett. Tack för erat intresse ... :-)-)
Senast redigerad av 1 patriot, redigerad totalt 0 gånger.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw