Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Krewken
Nu har det oturat sig så att tunnelfacket har sprucket i fästet för gångjärnet till armstödet.
Så jag undrar om man kan laga detta på något snyggt och/eller bra vis utan att behöva byta ut hela tunnelfacket...om det nu går.
Bifogar bilder nedan så får ni se vad jag menar:
Bild
Bild
Bild

Mvh,
Krewken
Användarvisningsbild
av Krewken
Ehum... Hur ska jag förklara...
Alltså själva armstödet/locket är helt intakt, det är snarare bakre kanten av tunnelfacket som sprucket pga. armstödet/locket tryckts för hårt bakåt, vilket har tvingat armstödet/lockets gångjärn för långt bak och i sin tur har då "knäckt" bakkanten av tunnelfacket.

Fick en idé idag om att man kanske skulle kunna använda en värmepistol och "smälta" ihop den knäckta kanten igen, men det kanske å andra sidan skulle kunna skapa en massa annat elände om värme hamnar på fel ställe...
Användarvisningsbild
av Sparkz
Jag skulle nog ta loss mittkonsolen och limma från insidan. Då kan man vräka på utan att det syns. Det går att laga plast rätt bra, men det kräver lite grejer. Då är det nog lättare att hitta en begagnad på skroten.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw