- tis 19 jan 2010, 20:25
För ett tag sen började MIL lysa i min V70 glt -99. När jag läste felkoderna så fick jag ut P0130 vilket tyder på att främre syresensorn gett upp. Rengjorde kontakterna till båda sensorerna med oxidrengöring och sprutade på lite oxidskydd efter det. Felkoden kom tillbaka dagen efter
.
Efter lite bråk bland hjärncellerna så provade jag att köra motorn ordentligt varm och sen nolla felkoden, efter det körde jag ca 20 mil kontinuerligt utan att felet kom tillbaka. När jag startade bilen dagen efter (kall motor) kom felkoden efter ca 2 min på tomgång. Detta gör att jag tror att det är nåt fel med värmningen i sensorn men borde jag då inte få en annan felkod? typ P0135 (heater circuit malfunction) eller?
Vad tror ni... ska jag byta sensorn eller kan det vara nåt annat?

Efter lite bråk bland hjärncellerna så provade jag att köra motorn ordentligt varm och sen nolla felkoden, efter det körde jag ca 20 mil kontinuerligt utan att felet kom tillbaka. När jag startade bilen dagen efter (kall motor) kom felkoden efter ca 2 min på tomgång. Detta gör att jag tror att det är nåt fel med värmningen i sensorn men borde jag då inte få en annan felkod? typ P0135 (heater circuit malfunction) eller?
Vad tror ni... ska jag byta sensorn eller kan det vara nåt annat?
Senast redigerad av 1 Johols06, redigerad totalt 0 gånger.
Volvo V70 GLT -99
Passat -88
Chevrolet Trans Sport -04
Passat -88
Chevrolet Trans Sport -04