Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvo944gl
Tjenare. Det är så att vi har en 850 93a 10v, och vi bytte startmotor på den igen för 3 gången. och efter det så provade vi den. den startade fint. men startmotorn ligger fortfarande emot när man släpper nyckeln. låter som fan.
vi kopplade "signal" kabeln på en strömbrytare. men hjälpte inte :/
så är det "fel" i tändningshålet??
Sen efter allt bös. då skulle vi starta bilen igen. men icke sa nicke.bogserade bilen max 150 meter sakte på 2an men inte en gnista. sen stannade vi. sen lös det under bilen och då "brann" inne i katten. den kvar knallröd! så vi gick därifrån och vänta 10 min. kom tillbaka och tog hem bilen kollade varje stift inte en gnista. alla stift förutom 5 cylinder var dränkte i bensin, vet ej varför men.
Byte rotor o fördelar lock. ingen skillnad. mätte ifall det kom någon ström genom "tändmodulen" el va den heter :P
där kom det iallfall. vi har kommit så långt att det kommer till fördelaren. men inte längre. vart sitter problemet? Gör vi något fel?

Tacksam för snabba svar. har försökt att förklara så mycket som jag kan.
av *pettson*
1: Ni har bytt startmotorn för 3:dje gången? Ni kopplade sen 50 (startpuls) på en strömbrytare men startmotorn ligger fortfarande på då?.. Det låter ganska otroligt. Det låter onekligen som om alla kablar inte riktigt hittat till rätt stift..
Nåt fel på tändningslåset kan det ju inte vara eftersom ni då hade kopplat bort detta och använd en brytare? Eller har jag fattat fel?.. Kanske vore ide att beskriva lite grand hur ni kopplat själva?
2: Bilen ville inte starta men den har alltså blivit så varm att den blivit röd i katalysatorn? För att få upp nån värme i kissen så måste det ju till eld kortfattat. Så bilen måste ju tänt.
Kan det vara så att ni inte fått dit slangen till mapsensorn? Den slangen som går mellan insuget och mapsensorn som sitter ovanför kylaren? Låter onekligen så tyvärr.
Hursomhelst så kan det ju även vara så att bilen tänder helt fel. Stämmer tändföljden på kablarna? Sitter kamremmen rätt dessutom så inget rappat över? ..

Det är bra att det kommer alternativ. Nå[…]

Hur fick du fram den kostnaden?

Hej, Jag har en V70 -07 2.4 bensin och har samma O[…]

V90 D5 CC - skillnad på motor MY?

Den var ju snygg. Ingen 4-zons klimatanläggni[…]