Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av v70 tdi
Hej!
Ljuset krånglar på min .
På morgonen när jag startar bilen så fungerar inte halvljuste. Det är bara
dimmljusen som lyser. Märkte det när jag åkte med hel ljuset på. Plöstsligt bländad bilen av till
halv ljus. Tänkte inte mera på det men senare när jag åkte på halv ljus så började det att blinka
som en ambulans på utryckning. När jag startar bilen funkar inte ljuset men efter en minut eller två
så lyser det. Detta är oftast när bilen är kall. Funderar på om det kan vara reläet till ljuset. Har inte
märkt att det skulle blinka när jag åker i gupp ( om reläet skulle vara glappt )
Någon som varit ute för detta??
av RoadRunner1
De bilar jag haft och där halvljus / helljus försvunnit och kommit sporadiskt utan säkringsfel har problemet berott på ett defekt ljusrelä till huvudstrålkastarna.Skulle förmoda att så är fallet även här beroende på din beskrivning.
Användarvisningsbild
av zingo
Japp, kolla ljusvredet, hade ett likadant fel på min och det visade sig att "plattan" på baksidan av ljusvredet hade släppt i sina fästöron. Då blir det glapp i den, fixades med att plattan helt enkelt fick en omgång superlim så nu sitter den där, kan dock aldrig ta mig in i den igen :???:

Lycka Till!
av RoadRunner1
Helt rätt.I min blev detta ljusvred onormalt varmt (förmodligen pga något fel) så jag bytte det från en bil på skroten och fick en bättre kontakt med världen i mörkerkörning. :D
Användarvisningsbild
av zingo
Grattis!

Du är en av få som återkommer med vad det var för fel, tror t.om jag har missat något inlägg, men med lösningen så hjälper man andra så du är i mina ögon dagens Volvoägare!! T.om prislapp :twisted:

Skål!

Tjena! Jag upptäckte denna knackning idag n&a[…]

Polestar 5

Snygg och snabb bil, men jag tror Polestar kommer […]

V70 d5 2008 lastgaller

Har precis köpt en Volvo V70 från 2008 […]

Har beställt en ställbar klocka nu. Om j[…]