- tor 12 nov 2009, 18:38
Bytte turbo i min V70awd -98 i våras till en överdimension samt chip.. Bilen gick kanoon bra ~250 hk å en jäkla massa vrid. laddade ca 1,3-1,4 bar..Bytte också alla slangar och oljefälla mm till vevhusventilationen vid snurr bytet..
Nu har jag fått samma fel på bilen igen som det var före turbobytet.
=Olja i intercoolern + att den drar lite vatten..
Det är ingen Biltema Kina turbo utan en "Riktig" snurra som sitter i. Och mecken som gjorde jobbet har rätt stor erfarenhet av dessa jobb..
Dock får jag inte tag i han nu.
Eftersom bilen är tantens ögonsten och hon inte vill byta den mot något annat så måste den fixas till..
Min tanke var då: Kan man montera ett grenrör Alt. en adapterplatta istället för turbon och plugga olje/vatten ledningarna så att man får en "vanlig" motor? visserligen slö men billigare än att köpa en turbo för 7k igen..
Är det något mer som måste göras om det nu går att köra utan turbon??
Nu har jag fått samma fel på bilen igen som det var före turbobytet.
=Olja i intercoolern + att den drar lite vatten..
Det är ingen Biltema Kina turbo utan en "Riktig" snurra som sitter i. Och mecken som gjorde jobbet har rätt stor erfarenhet av dessa jobb..
Dock får jag inte tag i han nu.
Eftersom bilen är tantens ögonsten och hon inte vill byta den mot något annat så måste den fixas till..
Min tanke var då: Kan man montera ett grenrör Alt. en adapterplatta istället för turbon och plugga olje/vatten ledningarna så att man får en "vanlig" motor? visserligen slö men billigare än att köpa en turbo för 7k igen..
Är det något mer som måste göras om det nu går att köra utan turbon??
Kör:
XC60 D3 R-Design -2017
Skoda Yeti 2,0 tdi 2017
Dock inte samtidigt! :)
XC60 D3 R-Design -2017
Skoda Yeti 2,0 tdi 2017
Dock inte samtidigt! :)