Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av JonasR
Hej!

Jag skulle bara vilja höra mig för om det finns någon anledning att inte använda sig av unversala tändkablar?
Bilen är en 855 2.5 med 10v-motor.

/Jonas
av PDK
Jag köpte mina tändkablar från biltema, o kan säga att dessa funkar hur bra som helst.
Om jag inte minns fel så kostade dom under 600kr hela satsen!
Kört med dessa nu i 800mil går bättre än med dom gamla som suttit i bilen i nästan 14år!
Man skall inte klanka ner på biltema i allting, bra grejer har dom för det mesta!
av RoadRunner1
Möjligt att Biltema ryckt upp sig på denna punkt men för några år sedan så var dessa tändkablar från Biltema fruktansvärt dåliga.Köpte därefter original och märkte en stor skillnad jämfört med dessa Biltema kablar som inte höll för det de var till för.Ibland får man vad man betalar för ... Lurad en gång men inte två.Personalen på en märkesobunden bilverkstad skrattade rakt ut åt dessa kablars ledningsförmåga.Då åkte de ur bilen direkt. :evil:
av PDK
Till en svensson bil som jag har så duger dessa mer än väl! Så dom har nog ryckt upp sig på denna punkt verkar det som iallafall.
Annat är det väl om man hade en prestanda bil, men då jag har en 850 2,5SE så är det nog ingen större skillnad på original eller biltema.
Användarvisningsbild
av JonasR
Tack för svaren.
Men om man nu tittar på Biltema eller Skruvat.se så är det två olika art.nr till 10v resp 20v,
vad är skillnaden?

/Jonas
MartinS V60 D4 R-Design

Lurar på belägg fram vid detta byte[…]

Justera dimljus V90-18

Insex underifrån i ett hål,minns ej st[…]

V60 D3 tillverkad 2018 03.

Kan man med hjälp av motorns serienummer, art[…]

Polestar 5

1,8 miljoner med lite utrustning, som hittat! :-)