Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MrTurbo
Man skall koppla tre kablar i säkringsdosan vad jag såg. Det är inte värt över 600:- att slippa det.
Ska se hur det ser ut imorgon, behöver man lyfta mattor skall jag passa på å lägga ner lågnivåkabeln jag så länge inte orkat få dit. :)
Draget är volvo original så jag lägger mig inte i snacket om rosten. :wink:
Användarvisningsbild
av mrEasywin
Sparkz skrev:Nu kommer jag in lite sent, men köp kabelsatsen på Volvo. Helt enkelt för att det finns en färdig kontakt att plugga i, klart. Jag är ganska övertygad om att biltemas monteringsanvisning tycker att du ska riva upp mattorna hela vägen fram och gå på bromsljuskontakten... Plus att den färdiga kontakten inte glappar efter ett halvår som "strömtjuvarna" brukar göra.

Sen tror jag inte biltemas drag rostar mer än Volvos. Alla pratar om pulverlack som nåt bra, men så fort det börjar rosta under färgen så går det så fort att flagorna bara yr i luften... Såna där extraljusbågar fram på pick-uper, gräsklippare osv...
Jag har två v70. Ena har "original-drag" och den andra har ett från Biltema. Originaldraget har inte minsta rostfläck och biltema-draget ser ut som att det är tillverkat av 100% rost. Biltemadraget har dessutom suttit på bilen betydligt färre mil och kortare tid.
Förutom att det rostar något kopiöst så är biltemadraget helt ok. Bra passform, bra monteringsanvisningar och bra pris. Om satsen fortfarande ser ut likadan som när jag köpte min från biltema så rekommenderar jag att man målar om själva kroken(som monteras separat med två bultar) innan montering. Kabelsatsen från biltema är också helt ok, inga problem med glapp eller liknande. Däremot måste man använda kabeltjuv och det är väl aldrig lika bra som att plugga in i färdig kontakt som en originalsats verkar vara byggd för.
MartinS V60 D4 R-Design

Lurar på belägg fram vid detta byte[…]

Justera dimljus V90-18

Insex underifrån i ett hål,minns ej st[…]

V60 D3 tillverkad 2018 03.

Kan man med hjälp av motorns serienummer, art[…]

Polestar 5

1,8 miljoner med lite utrustning, som hittat! :-)