Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
buddha88 skrev:Har man 270 hk under huven på sin Volvo 5:a som låter såååå gött så kör man inte vettigt!
Vad har du under huven på din? ?:-/
Jag?.. Tja den är inte bänkad eller körd på rullande landsväg. Men receptet så att säga är ett 320hk recept. Den går dessutom så trevligt att man kan misstänka att större delen av dom är under huven som tänkt.
MEN.. hur kör jag den?:.. Tja pendlarbil och som rullande arbetsbil. Visst växer hornen ut då o då, men den är huvudsakligen en familjebil.

Andra spridare
Större massmätare
Annat inlopp i turbon, öppet filter med skärm
19T med avgashus 7 vinklat
portat grenrör
GLT kamaxlar
3" dp med 3" system (ska monteras 2.5" istället.)
större bränslepump
annan tändspole
Användarvisningsbild
av buddha88
Själv e ja så nöjd me min 140 hk:are för ja tävla lite på 2 te 1 vägen vid Smedsby me en Saab 9000 2.0 t, o skulle vunnit om han inte slipstreama :-)-) Ja kan t.om har sett din bil för ja bor i samma by som du, lägg ut en bild!
Användarvisningsbild
av mr850gle
*pettson* skrev:Problemet med trimning idag är.. Du får spendera runt 10k för att få runt 10-15hk igenom hela registret. (inte bara toppeffekt). För angivet med chip gäller bara toppeffekt. Räkna med att du hittar det där lilla extra vid 4500rpm och över.
för 10K kan man likagärna sälja sin bil, lägga på dom 10K man hade till övers och köpa sej en bil som är betydligt starkare igenom hela registret..
Skillnaden mellan en SE i bra skick och en turbo i samma skick är ca 10K.. från 140hk till 225hk alltså.. Sen om vi tar med i beräkningen att du lätt för ca 3k får din 225hk maskin att bli på låt säga 270 ärliga (285-290 utlovat) så är ju inte heller det fel. Lägre bränsleförbrukning får du på köpet om du kör vettigt.
Som vanlig kloke ord fra guruen her ute,det mest lønnsomme er vel og kjøpe orginalt!!Dette gjelder vel det meste!!Når jeg evt skal ha en annen vogn "selvfølgelig volvo!!" :mrgreen: Da blir det evt en av de siste 850,ne!! :-)-)NB Har vært innom dine nye sider og kollat ny motor m.m og jaggu er dette lekkert!!Dette kan du,ville aldrig hatt problem med og lever min Volvo til enslik PROFF!! :-)-) :mrgreen: :P
Problem med volvo v70-99

Verkar vara en blandad pott. De första verkar[…]

Kan vara vevaxelgivaren som spökar. Sen skada[…]

Ojämn gång.

Elektroniska gasspjället kanske :-/ :-o

Ojämn gång

Smutsig tomgångsventil, luftmassemätare[…]