Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Igår när jag skulle åka från haparanda hem till gävle igen så påträffades de något märkligt tyckte då jag 6 mil innan örnsköldsvik.

Lampan i instrumenthuset lyste upp att det var dåligt med bromsvätska i systemet, så jag stannade vid en vändplats för att titta.

Kanske var lite lite... hur som helst stannade ja till vid första bästa mack, och dom hade tydligen bromsvätska, hällde i lite grann, och for iväg igen, lampan i huset tändes igen, och slockna, tändes.. och slocknade igen... o höll på så i 6mil till örnsköldsvik där jag svängde av E4 för att gå in på volvo och höra med dom om dom hade någon givare hemma, med tanke på att det är påfylld med vätska, o de fanns vätska i behållaren.

Dom hade tydligen inga hemma.

Efter att jag vart in på volvo tog jag rakt i rondellen för att köpa mig ett maxmål. och stannade till en stund till.
Sen var jag påväg söderut på E4an och efter dessa stopp, så tändes aldrig lampan upp igen.

Men till det roliga, är det normalt att Hastighetsgivaren åker ner på noll, och färddatorn\trippmätaren visar: "--- ----"
när bromsvätskenivå lampan börjar lysa, för det hände det varje gång.

allt var dock frid o fröjd från örnsköldsvik->gävle.

Tänkte åka in på volvo här i gävle och beställa en ny givare ifall den får spel igen... så vet man att den e utbytt iaf :)

Begagnade däck? Varför https://aeromot[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]