Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Richard89
Jag har ett problem med larmet på min 97:a V70; nästan varje natt har det börjat gå igång av sig självt! Det händer aldrig dagtid, men väldigt ofta på nätterna händer det att det börjar tuta utan att någon befinner sig i närheten av bilen! ??:-/

Vad kan detta bero på? Kan man åtgärda det på något sätt?
Eller kan man annars helt enkelt koppla ur larmet på något enkelt sätt? Grannarna börjar nog tröttna på att väckas av ett ständigt tutande från min v70..

Nån som kan hjälpa mig? :D
av gltnils
Kolla om du har någon spricka i någon ruta ? Dra ur kabeln till larmtutan så slipper du höra den i alla fall om det larmar :D
Användarvisningsbild
av camaro69
@richard89
Tycker du det är smart att lägga ut information om hur larm kopplas bort eller fungerar, där varenda människa läsa?
av karlsson6
Fortsätter här,

Min V70 gör likadant på kvällar, aldrig på dagen. Vad menar du med spricka i rutan?
Min första tanke är att det är fukt som ställer till de, iomed kvälls tid.
Just nu har jag kopplat bort batteriet för att det inte ska larma, Startade 3 gånger under en halv timme

Jag vill fixa felet så kom med ideér,
Användarvisningsbild
av Nexus
hitta ett gammalt service papper på min bil där det står tjuvlarmar för glastrådsensor bakl...

Det ska inte klicka i bränsle reläet r[…]

Köra EX90 med släp

Testade fråga chatGTP, och den verkade ge ri[…]

Jag hade samma problem tidigare och började m[…]

Låscylinder

Många V70 hade problem med tändlå[…]