Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Om jag kopplar ur luftmassemätaren på min bil gåt det köra med den...Men kopplar jag in den igen så går det inte att köra, den hugger och håller konstant på att dö. Ska till volvo om några dagar för att felsöka. Men kan det vara luftmassemätaren? Kan få ta på en till ett bra pris.

Volvo 854 t5 96
Senast redigerad av 1 Turbo_virus, redigerad totalt 0 gånger.
av *pettson*
Om bilen går bättre på nödprogrammet så är det enormt stor chans att bilens massmätare är kass. Det är inte 100% säkert eftersom det kan finnas andra orsaker,såsom en luftläcka t.ex. Men om du kikar över och inte hittar några läckor så kan du ju ta o LÅNA en massmätare med samma nummer från en likadan bil. Löser det problemet köper du en.
av Turbo_virus
*pettson* skrev:Om bilen går bättre på nödprogrammet så är det enormt stor chans att bilens massmätare är kass. Det är inte 100% säkert eftersom det kan finnas andra orsaker,såsom en luftläcka t.ex. Men om du kikar över och inte hittar några läckor så kan du ju ta o LÅNA en massmätare med samma nummer från en likadan bil. Löser det problemet köper du en.
Bilen funkar som den ska igen....gjorde en chansning å köpte en LMM på blocket som hade samma nummer som den på min gamla. fick hem den innan jag hade tid på Volvo, funkade kanon bra efter bytet, men för säkehets skull var jag på Volvo så att dom fick läsa av den, inga fel koder. Den beg. LMM kostade 650 kr, tur ska man ha ibland. :D

Det ska inte klicka i bränsle reläet r[…]

Köra EX90 med släp

Testade fråga chatGTP, och den verkade ge ri[…]

Jag hade samma problem tidigare och började m[…]

Låscylinder

Många V70 hade problem med tändlå[…]