Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kentus5
Hej
Jag har en 855 t5 -94

Den är chippad sa förra ägarn, Nu har den börjat gå konstigt , ofta (nästan jämt) så lägger motorn av när man närmar sig ca 2000 varv,Känns som om man vrider av tändningen.. släpper man sen gasen går den normalt igen , men som sagt bara upp till 2000 varv:(
Ibland kaan man lyckas varva upp den och den går som den ska , Någon som har förslag på vad jag ens ska böörja titta efter?
Tacksam för svar

Mvh:kentus..
av *pettson*
kentus5 skrev:Hej
Jag har en 855 t5 -94

Den är chippad sa förra ägarn, Nu har den börjat gå konstigt , ofta (nästan jämt) så lägger motorn av när man närmar sig ca 2000 varv,Känns som om man vrider av tändningen.. släpper man sen gasen går den normalt igen , men som sagt bara upp till 2000 varv:(
Ibland kaan man lyckas varva upp den och den går som den ska , Någon som har förslag på vad jag ens ska böörja titta efter?
Tacksam för svar

Mvh:kentus..
Du kan ju börja med att titta så tjocka luftslangen vid gasspjället fortfarande är hel. Dom spricker gärna när man chippat.
av kentus5
Tack , Har varit och tittat nu, men den verkar okej! Tog en snabb sväng och nu gick bilen bra.. kanske inte riktigt sama drag som innan men isf marginellt sämre, kan det vara andra slangar att titta på?

Av de dimensionerna hade jag personligen valt 275/[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]