Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av svennek
Jag har ett problem med min ac. När jag sätter på den så stängs den av och sätts på , stängs av och sätts på hela tiden. Någon som vet vad det kan vara för fel. Jag kan inget om ac och hur det funkar men jag tror kanske att det är kompressorn så spökar eller kan det vara nånting annat
av patrix
Att kompressorn startar och stannar ofta beror troligen på för lite kylmedium i systemet. Det finns sätt att fylla själv (Googla på "fylla AC") eller så låter du en verkstad göra det. Fördelen med det är att de också letar efter läckor.
av Andy1983
Jag hade i ditt fall inte fyllt på själv, om den stannar och startar hela tiden så är där väldigt lite gas och då blir det billigare att åka in och få testat och fyllt på, kg priset på den gas man köper själv (r134a på flaska) är mycket högre än en ac gubbe tar för det
av sssljo
Andy1983 skrev:Jag hade i ditt fall inte fyllt på själv, om den stannar och startar hela tiden så är där väldigt lite gas och då blir det billigare att åka in och få testat och fyllt på, kg priset på den gas man köper själv (r134a på flaska) är mycket högre än en ac gubbe tar för det
Finns tidigare trådar i detta ämne. Och när det gäller pris/gram så finns det(R134) på en känd biltillbehörsfirma som säljer allt ifrån cyklar till bilshampo. Vill minnas att flaskan kostar 99:-. Lycka till.

Av de dimensionerna hade jag personligen valt 275/[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]