Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 244
Är i bromsokrenoveringstagen och nojjar lite för luftnipplarna. Vad kan man göra för att minimera risken för att dom går sönder när man ska försöka lossa dom?!? Har inte tillgång till eller kunskap om svetsning, så det är uteslutet. Någon som har nått/ngra bra knep tas dom mycket tacksamt emot!!

Renoverar såklart båda oken i fram samtidigt, är det någon ide att trycka ut kolvarna en bit med bromspedalen för att ev. lättare få ut dom ur okcylindern när oken är bortplockade? Eller går dom i bästa fall ganska lätt att få ur när luftnippeln är urdragen?
Användarvisningsbild
av Tomas88
Har du tillgång till att värma är det en bra idé.
Annars är mitt tips att spraya på lite rostlösare ett tag innan du ska lossa dem. Du kan tex låta det verka över natten. Sen se till att ha en bra hylsa när du ska lossa, detta är bättre än en blocknyckel upplever jag.
av Norsken
mycket rostlösare tex 5-56 wd-40. knacka lite med en kopparhammare på nippeln för att så att säga släppa på spänningarna i gängorna. är inte nipplarna för dåligt åtgångna så kommer dom säkerligen att släppa av detta, om inte.kolla pettsons hemsida, för hur du lossar avdragna nipplar om det skulle gå så långt PETTSSON.SE lycka till

Av de dimensionerna hade jag personligen valt 275/[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]