Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mizider
Hej, våran v70 stod några dagar med parkeringljusen på och har sedan varit stendöd. Den har inte gått att starta en med startkablar. Det enda som händer är att varningsblinkersen går igång. Jag har provat att ladda upp batteriet med exakt samma resultat. När nyckeln vrids om händer ingenting, alla lampor tänds på intrumenteringen men inget i motorn. Vad kan det vara?
Användarvisningsbild
av Folke89
Det finns något som heter immobilizer. Den känner igen att nyckeln är äkta. Om denna immobilizer skulle gå sönder så känner den ju inte igen nyckeln och det går därför inte att starta. Jag kan inte lova att det är den men det är det första som slår mig när du beskriver felet.

Har du testat med ett annat batteri som du vet fungerar? För att vara helt säker på att det inte är något knas med ditt batteri?
av Mizider
Jag provade att låsa bilen och hålla nyckeln i öppet läge några sekunder. Sedan funkade det. Så nu funkar den :D . Så det var immobilizern. Tack för svaren
Användarvisningsbild
av Folke89
Mizider skrev:Jag provade att låsa bilen och hålla nyckeln i öppet läge några sekunder. Sedan funkade det. Så nu funkar den :D . Så det var immobilizern. Tack för svaren
Vad gött att det var ett såpass enkelt och lättlagat fel :-)-)
Användarvisningsbild
av PhotoJoe
Mizider skrev:Jag provade att låsa bilen och hålla nyckeln i öppet läge några sekunder. Sedan funkade det. Så nu funkar den :D . Så det var immobilizern. Tack för svaren
Vad menar du med att du håller nyckeln i öppet läge?
Jag har ett intermittent fel som gör att jag inte kan starta ibland, då får jag ta ur nyckeln och stoppa i den igen.
Detta händer oftast om jag bara stannat och stängt av motorn medan nyckeln sitter i och sen försöker starta någon minut senare. Får inte upp något meddelande på infoskärmen, men kollar jag felkoderna får jag upp "ECM-710B Kommunikation Immobilizer. Signal saknas.", lite småirriterande.

Kan detta möjligen gå på MaxiTrygg-försäkringen, nån som vet? Bilen är uttagen oktober 2006 (MY07).
Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]

Vilken ratt? 240

Hej på er. Har en VOLVO 245-833 GL 1993. Nu […]

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]