Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av OlleW
Tja ba!

Har ganska hög förbrukning på min 855 GLT 95:a B5254S automat ca: 1,6-1,7 ingen blyfot
utan normal körning. Va inne på bilprovningen o kollade avgsvärdena och fick följande.
co: 0,02
co2: 15,3%
HC: 16
O2: 004
Lambda: 1,0
Inga felkoder e satta, kan väl inte va möjligt att den ska dra så mycket?
Har en 93:a GLT också med helt slut motor men inte ens den drar så mycket i,o,f, har den manuell låda.
Någon som kan ana vad felet skulle kunna vara?

Olle.
av OlleW
Tja!

Jo jag vet men mina avgasväder e ju bra och ändå drar den så pass mycket.
Andra på forumet brukar ju ha helt galna värden å då e det ju en annas sak.
Har spenderat många timmar på forumet med att försöka hitta något liknande fall men ej lyckats. ??:-/
Ja menar 1,6-1,7 e ju ganska mycket med så bra värden ?:-/

Olle.
Användarvisningsbild
av Lilja
OlleW skrev:Tja!

Jo jag vet men mina avgasväder e ju bra och ändå drar den så pass mycket.
Andra på forumet brukar ju ha helt galna värden å då e det ju en annas sak.
Har spenderat många timmar på forumet med att försöka hitta något liknande fall men ej lyckats. ??:-/
Ja menar 1,6-1,7 e ju ganska mycket med så bra värden ?:-/

Olle.
Skulle isåfall om någon broms ligger i eller något annat som gör att bilen blir trögrullad. Du kan ju känna på fälgarna efter att du kört. Se om någon är ovanligt varm eller liknande.
Användarvisningsbild
av nonne70
Hej
Jag har en -97 855 som också drar mycket ligger på 1.69l/mil, och inga felkoder och allt ser bra ut. Ska testa nu att byta bränslefilter och pumpen, men är det någon annan som har nått bra tips. En annan tanke var även att byta lamban och luftmasse men men jag ska väl även tillägga att jag är verkligen kass på bilar :D
Användarvisningsbild
av mr850gle
:oops: Dette er uvettigt høyt forbruk,her må noget være galt!! :wink: Just check it out!!Her ville jeg kollat slanger og filter for evt lekkasje ?:-/
av OlleW
Bromsarna ligger inte på.
Jag tänkte på O2 värdet är inte det lite för lågt?
Vad ska det ligga på, läste på någon sida att det skulle ligga mellan 0,1-2,0 %.
Mitt e ju 0,004.

Olle.

Begagnade däck? Varför https://aeromot[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]