Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 244
Har haft lite problem med anliggande bromsok i fram och håller därför på att gå igenom bromsoken i fram. När jag tog bort VF-ok såg jag att dammskyddet hoppat ur lite, lite. Verkar inte som att det går att pilla tillbaks :( Så gissar att det oket är rökt, renovera eller köpa nytt??

När man ändå har bilen uppallad så vill man ju få ordning på båda oken. Antigen byta båda eller renovera båda. Någon som provat att renovera med Biltemas packningssatser? Är för tillf. arbetslös och börjar plugga i augusti, så är extremt kort om pengar.. Nya ok+belägg VF och HF+skrivplattor kostar 1500:- Reoverar man kostar 2 renoverings/packsatser+belägg+skrikplattor 500:-.

Någon som provat att renovera med Biltemas packsatser?? Vad är det klokaste att göra i detta läge?!
av dalldall
är kolvarna bra renoverar du oken! fattar inte varför folk lägger dyra pengar på ok när man kan renovera till en liten kostnad, är kolvarna kass kan det kanske diskuteras! har använt biltemas grejor utan problem.
av 244
Okej, låter ju lovande. Funderade på vad som är lämpligast gällande bromsbeläggen, är det vettigast att investera i volvo orginal belägg med tanke på att det sitter volvo orginalskivor på bilen?

Eller spelar det mindre roll så man lika gärna kan köra på biltema-belägg när man ändå är där och handlar renoveringspackningar till bromsoken?

Vad skiljer egentligen volvos orginalbelägg från biltemas? Olika material..? Skiljer ju ändå en del i pris.
av *pettson*
Beläggen från biltema går utmärkt att använda. Vad som skiljer? Tja visst skiljer det säkert nånting på friktionsmaterialet då dom dammar lite olika. Men mest skiljer det på finishen och garanterat på VINSTEN på ett par belägg.
av dalldall
just prisskillnaden tycker jag är svinig ibland! min far köpte belägg till sin 850 förra året här inne på lokala bildelsaffären, nära 400 spänn!!! biltema tar väl hälften?? själv plockar jag på mig på skroten ibland, alltid nån som precis bytt skivor o belägg!! finns många som inte skulle köpa sånt på skroten, men är det "nya" grejor är det helt ok tycker jag! även om man hade varit miljonär hade jag skaffat grejor så billigt som möjligt, tycker det är kul, sen så lurar man ju alltid nån på den dyra vinsten!!!!!

Begagnade däck? Varför https://aeromot[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]