Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bjorn
Jag hänger mig på tråden också?
Jag har kollat på samma ställe och det ser ut som man får med mjukvara eller?
Jag har en V70-98
Underligt billig är den i alla fall
Björn
av SubMarine
Själva kabeln funkar säkert men man måste ha mjukvara som klarar av att prata med bilen. Har för mig att Vol-FCR inte kan kommunicera med ME7-styrsystemet som t.ex. jag har i min V70 2.4T -99.
av olapola
Vilket program kan prata med en volvo v70 1999 då?

Han som säljer "volvo scannern" säger att den fungerar till alla årsmodeller, men han är ju bara kåt på o sälja så mycket som möjligt.. :roll:

Har fått problem med min ECC nämligen. Böt kupefläkt för ca. en vecka sedan och nu när man drar på fullt så börjar "off" knappen och "cirkulationsluft" knappen blinka och sen fungerar inte fläkten förens man stänger av och tar ut nyckeln och sedan startar bilen igen. Någon som varit med om något liknande?
av SubMarine
Har själv inte hittat något program som sägs fungera till V70 -99, de kör ju inte ODBII utan CAN-bus, vilket så som jag har fått förklarat för mig är en hybrid av ODBII och CAN-systemet som sitter i nyare Volvo. Har iof inte letat så jättemycket så det kanske finns bara man letar på rätt ställe... :)
av tomme
Kommer inte att funka på en -99
jag har själv programmet och kabeln med tillhörande mjukvara och vet att det inte funkar! dock inga problem att köra på årsmodell -98 som jag hade tidigare!
av JanEkstrand
Hej

Jag kör med PPC från BSR på min V70 1999 och det fungerar med de sa att den inte fungerar till alla.
Kanske värt ett test.

Jan
av alan
Jag köpte min på ebay ser lika dan ut och den fungerar kanon, dock måste du ha en laptop med denna utgång. Finns inte på dom nya. Så du får damma av något gammalt.

Begagnade däck? Varför https://aeromot[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]