Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jetor
Hej vår Bil V70XC 99 bensin,
har börjat att bluddra något när man varvar upp med friläge i och släpper gasen.

Motorn vägrar att varva över 4000varv min då den bara misständer en del men låter inte mer illa en så.
Har prövat att rusa motorn och att krypa upp varvtalet men det går inte att komma upp över 4k men lägger jag i 3an tex så går den bra i bland och i bland inte.

Bilen startar bra och batteriet mätts upp till 12,5v och polerna är renjorda.
vi bytte främre landasond då vi hadde en hemma men den vart ingen skilnad.

Vet att det är tunt med info men någon som har någe tips tack på förhand!
av jetor
det tror jag inte att det är då jag vill minnas att vi har varigt över 4000varv min förut i friläge!! men jag kan minnas fel eller så blev det anurlunda när vi uppdaterade programvaran i bilen.
Men der känns inte som att det är en vartalsbegränsninng då borde den ju inte misstända?
av jetor
om man vill göra det själv då?
vet att det finns massa felkodsläsare finns den någon bra som funkar på saab 99 med can v70xc 99 och bmw 5 serie 99 eller så många bilar som möjligt.
Hur reagerar han när du gasar kraftigt på låga varv? Vet inte hur det är på nyare bilar, men på äldre brukar luftmassemätaren vara kass om den inte pallar (tror jag). Har vart med om det en gång! Men vad vet jag?!;)
Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]

Vilken ratt? 240

Hej på er. Har en VOLVO 245-833 GL 1993. Nu […]

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]