Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dalvcv
Var och provtryckte och felsökte ac´n på vår V70 -98. Torkfiltret var kass, bytte detta och åkte och provtryckte igen. Nu var systemet tätt och de fyllde på nytt kylmedel samt spårmedel för framtida eventuella läckage. Det gick en vecka och vips så kylde den inte längre. Åkte tillbaka och det visade sig vara magnetkopplingen som var för svag. Ordnade detta så att de kom något närmare varandra. Sen drog vi iväg på semester ner till Danmark och Tyskland, AC´n fungerade klockrent hela tiden. Men nu när vi kommit hem så kyler den inte riktigt igen. Kompressorn går igång och går några sekunder sedan slår den ifrån i ett par sekunder och sedan går de igång igen och så håller den på hela tiden. när jag kom från verkstaden snurrade kompressorn hela tiden. Nu blir det iskallt på det röret som går in i kupén medans det som kommer ut från kupén är inte så jättekallt.
Någon som varit med om liknande? Eller någon som kan tänkas veta vad det är?
av dalldall
att den startar o stannar ofta tyder på för lite gas. funkar kopplingen riktigt??
av dalvcv
Japp kopplingen fungerar. Sitter ju en sensor på det röret som kommer ut från kupén. Tog bort den och byglade den och då körde kompressorn på hela tiden. Men jag tror som du säger att det är för lite kylmedel i systemet. Det blir at ta sig in till stan imorgon och be dem kolla över systemet igen...gratis!!!
Förstärkt kamrem

Efter mycket mer letande hittade jag till slut en […]

Volvo V50 "Mr White"

Snyggt! Det matchar ju resten av interiörens[…]

Har inte märkt nåt och kameran funkar s[…]

Då kan vi starta en klubb Lennart. Idag lig[…]