Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har nårgra frågor ang. fjädring, avgassystem, mm.

1. Varje gång jag kör i ett gupp så smäller det höger bak. Jag kollade på Biltema och dom har ju fjädersäten fram till dessa bilar dom har även fjäderbenslager fram och något som heter stötdämparfäste bak. Frågan är alltså finns det fjädersäte och fjäderbenslager bak eller vad är det man byter?

2. Min bil låter som en rally bil och det är inte bytt till nått sportavgassystem eller liknande, jag hittar inget avgasläkage, kan det vara så att ljuddämparen är tömd?

3. Om det nu är så att ljuddämparen är tömd kan man isånnafall köpa en oval ljudämpare på biltema och sätta en 90 graders vinkel i vardera ända, då bör den passa ungefär lika bra som en orginaljuddämpare.

4. När jag startar bilen så går den igång bra, men jag måste vrida tillbaka nyckeln cirka 3 mm för att lysen och dylikt ska fungera, vad behöver jag byta?

Vore väldigt tacksam för svar.
av *pettson*
1.. Första steget. Inhandla en handbok (ingen dum ide när man är osäker). Särskilj vilka delar som finns i framvagn och bakvagn. I ditt fall finns ENDAST stötdämparfäste övre bak.
2.. Om det inte finns några läckage nånstans att finna så är förmodligen systemet tomt.
3.. Om du tycker att bilen låter mycket idag bör du undvika att montera en fullflödesdämpare istället, ljudnivån lär inte bli lägre. Du får isåfall inhandla antingen ett sportsystem komplett eller ett orginal. Faktum är att skrotarna faktiskt har fina orginalsystem till låga priser.
4.. Byt elkontakten på baksidan av tändningslåset. Den kostar runt 500 återfinns på volvo.

Tips: Lyssnar man mkt på radio är Tu[…]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]