Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av aimlezz
Hej,
Vet knappt var jag ska börja men .
har en volvo 855 :
Fabrikat: VOLVO
Modell: 850 Serie
Typ: 2.5 10V
Årsmodeller: 1993-1997

TYPINFO

Motor: B5252S
KW: 106, 103

Som först bara dog har inte startat över huvudtaget.
Då skicka vi ner den till bra bil men dom hittade inget fel på den , inga felkoder eller nånting. Soppa kommer fram till motorn , gnista får den . Efter det så bärgade vi upp den till en bekant som kan mecka en del och han sa att det var tändspolen sagt och gjort så byttes den ut . Wow bilen startade körde ca 1 kilometer sen dog den igen !

Som det är nu så startar bilen men så fort man gasar så dör bilen , den surar ner sig tydligen . Nu har han testat att byta ut det mesta från en fungerande bil men inget verkar hjälpa . Är det någon här som har någon bra idé om vad det kan vara ?

MVH
Senast redigerad av 1 Tomas88, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Förtydligande av rubrik.
av *pettson*
är slangen mellan mapsensorn och insuget hel? Tycker det låter som en trasig sådan..
av aimlezz
kollad efter felkoder idag med dator , hittade inget . Nu bärgas bilen till en annan Volvo verkstad får hoppas att dom hittar nåt fel på den.
av *pettson*
fel på 5 spridare samtidigt?..visst kan det hända men låter det troligt?..
min åsikt?.. NOPE..
Vad grundar dom sin åsikt på då?
av aimlezz
den får för mycket soppa , inget fel på bränsletrycket , det är väl det dom baserar det på.
Någon här som vet vad en spridare kostar ?
av aimlezz
Idag fick jag ett samtal om att den var klar och kunde hämtas ut . 3038:- fattigare och en tändspole rikare. tydligen så hade våran bekant satt i en tändspole från skroten :evil:
Men nu är det bara att hoppas att den funkar några tusen mil till då ...
Felkod

.. Har en 8mm slang som hänger löst fr[…]

Felkod B5

Läste denna tråden och tyckte att det […]

Fullt normalt skulle jag säga med den informa[…]

..Så du tror inte att tändspolen kan […]