Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av goransson89
Hejsan, Jag undrar om det är någon som vet om typ v70 inredning eller liknande passar i min bil? Lite tråkigt med all "fyrkantig" innredning som sitter i bilen nu, Jag tänkte byta dörrsidor, instrumentbräda och mittkonsol. Om det finns nått finare som någon vet passar. Har ju bilen inne i garaget nu för "vinterfix" och jag måste ändå byta mittkonsol eftersom den spruckit i bakkant så locket till facket inte ens sitter fast. Mycket som passa från S70 tror jag det är, bl.a armstöd i mitten, och mätarhus, men hur är resten? :) Är det ingen som vet så får jag väl mäta lite och kolla hur bra det passa, testa sig fram brukar oftast lösa mycket. :lol:

Och så tänkte jag på innertaket... Finns det i svart? All innredning är svart nu, men inte taket, det är beige :???: Skulle vilja byta det också.
:)

Har en 850GLT 92:a
Användarvisningsbild
av Sparkz
Rent fysiskt passar nog det mesta, men det kan bli problem med elen. Knappar till elhissen sitter i dörren på 70, plus allt annat som skiljer som knappar, ECC-styrenhet mm. Att försöka para ihop två olika elsystem blir rätt mycket krångel.
Användarvisningsbild
av goransson89
Fönsterhissarna är ju inga problem, bara klippa och klistra lite :) Elproblemen får man ta när dom kommer :D Någon som vet nått om innertaket då? Om det finns svarta eller om det går att "måla"?
Välkommen ut i trafiken

Lätt att se fel, är ju ingen skillnad f&[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Rent generellt, är motorn byggd för 98 […]

Det är så det ska fungera och anledning[…]

Kan inte låsa upp dragkroken

S40 2009 Låset till dragkroken kärvar. […]