Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Salomon
Något har hänt med bagageluckan på vår v70 från 1999.

Började med att lampan inte tändes i öppet läge, utan bara blinkade till när luckan var halvöppen. Sedan sist jag skulle stänga hade jag låst i förväg på fjärrkontrollen så då gick larmet när luckan var halvvägs ner...

Nu kan vi inte öppna den alls. Finns inget nyckelhål på utsidan (ska det finnas bakom lilla luckan eller är det bara på sedan?) Och på insidan finns ju inget handtag heller. Knappen på förardörren har inte fungerat alls på det 1,5år vi ägt bilen.

Kabelbrott trolig orsak???

Något tips på hur jag går till väga då jag monterar lös inredningen inifrån med luckan stängd? Gör antar att det är så jag måste gå till väga...

Tack!
Användarvisningsbild
av mrEasywin
Ja, det sitter en låscylinder bakom den lilla luckan. Det går även att använda öppningshandtaget på insidan, det fungerar även fast bagageluckan är låst. Orsaken till det hela är svårare att säga något om. Man kan ju gissa på att det är något kabelbrott till låsmotorn samt att det är fel på brytaren som säger om luckan är öppen/stängd
av Salomon
Är min bil unik då eftersom jag varken har en låscylinder utan bara en svart slät yta under lilla luckan, samt inget handtag på insidan av luckan?!?!? Så den går inte öppna på något sätt??? :???:
Användarvisningsbild
av Sparkz
Clipsen i överkant på panelen sitter i spår som är öppna uppåt, försök få tag i kanten och dra uppåt. En L-formad krok eller liknande är nog bra...
Kabelbrott vid gångjärnet är troligen orsaken.
Användarvisningsbild
av B4B
Mutterdragare skrev:Låscylindern togs bort ifrån 99års modell och uppåt.
Om jag har förstått dig rätt ska 99 årsmodell inte ha Låscylindern, var det från någon speciell tillverknings vecka då ?:-/ Jag har nämligen Låscylindern på min V70 XC -99 :wink:
Halvljus

Halogen eller Xenon?

Välkommen ut i trafiken

AC. När ni står stilla, är kylfl&a[…]

Hej. Noterat att över hela hastighetsspannet […]

244 - Bälte bak

- Har inte sökt på skrotar än. Ja[…]