- lör 28 feb 2009, 22:31
CarMan skrev:Men VILKA punkter ingår inte, eller vet du inte ?Claes74 skrev:jo visst men detta är ju inte punkter utan kontroller man gör av erfarenhet, finns ju ingen punkt som heter kontroll bromsar utan bara kontroll tjocklek belägg, kontroll broms/bränsle ledningar och kontroll/justering handbroms och det var ju dessa jag var intresserad av.
vilka rader på det protokollet används inte vid en niceprice på låt oss säga 15000 mil jämfört med en basservice.
vad jag vill komma med detta är ju att om det slarvas med kontroller för ni mekar får för litet tid tillgodo på nice price vs basservice så är det ju ändå verkstaden som står för de ev garantier som de ger efter en service, som tex att klossarna håller 1500 mil till.
Min niceprice service jag senast gjorde fick jag nämligen exact samma protokoll med fakturan som jag bifogade i länken.
menar du att detta bara delas ut utan att ha utfört kollen som protokollet visar när det är nice price?
Claes
Jag som mekaniker får inte mindre för att det är en niceprice service. det är mindre tid på den service för att den går fortare att göra, då den har färre kontroller.
så det är ingen som slarvar bara för att det är billigare ut till kund.
V70 2,5T -98 + Suzuki DR 800