Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Blåbär
Hejsan!

Är på jakt efter en ny bil som både ska vara trafiksäker, ha bra lastutryme och gärna lätt meckad :) .
Har du fastnat för Volvo V70. Vill ha antisladd systemet, är det detsamma som TRACS? Vilken beteckning har det?
Hittade ett par på "byt bil". 'Vad är skillnaderna på GLT och AWD förutom 4 hjulsdriften? Vad står "r" för? Är det någon större skillnad mellan modellår 97-98?
Undrar också lite om snittförbrukning, någon som har bra siffror?
En sista fundering är självklart vad jag ska titta speciellt efter på dessa bilar, något som brukar vara vajsing :?:

Tack på förhand till er som hjälper en nybörjare! :wink:
//Sara
av Larzan
Med den erfarenhet jag har införskaffat av 2st V70 97+00 utan och med turbo, så har de haft nästan samtliga "vanliga" fel, med bl.a. limsläpp i handbromsbackarna, LMM, Gasspjäll, dörrstopp av, spricka i fästet i A-stolpen, spårkänslig framvagn m.m.
Lastutrymmet är mindre än man tror, svårt att komma under litern ( i sthlm i alla fall )
Detta gör att jag hellre rekommenderar en serie 5 av Bayersk modell som har fler nöjda ägare och dessutom förvånansvärt låga servicekostnader. Dessutom tycker jag att de driver i rätt ände.
Men detta är bara min åsikt.
av v70 tdi
Min volvo v70 är den största spargrisen jag har haft. Fast jag kan inte få ut pengarna :) Har bytt broms ok , generator, lager , framvagnen x2. mm mm. Nej fy fan för V70 kvalite. Fast den är ju skön att köra & säker ( tror jag)
Ska du ha en volvo köp då en 740 eller 940. Där är det kvalite.
av alan
Jag håller med, det är en stor och säker bil, men ingen billig bil att äga om du inte kan fixa mycket själv.

Tyvärr så tror jag inte det finns någon billig bra stor bil, så jag tycker du kan köpa en V70. Men kolla framvagnen då det är dyrt och vanligt fel på V70. Men dom är larvigt billiga nu, passa på.

ECM innehåller termineringmotståndet f[…]

installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]