Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ubbe69
Hej,

Jag har en Volvo 855 SE -95. Jag har börjat få problem med ryckig gång vid låga varv, jag har sökt på forumet men inte hittat något som stämmer med mitt problem.

Symptomen är följande:

Kör jag tex in i en rondell på ganska låg hastighet i 3:ans växel rycker den ungefär som den inte tänder vid gaspådrag ut ur rondellen. Jag har inga som helst problem med tomgången, startproblem eller vid högre varv. Idag när jag körde en längre sträcka på en 15 mil så hade problemen försvunnit precis som om det har att göra med att motorn är kall när problemen kommer, därför känns det inte som att det kan vara bränselfiltret eller vacuumslangar, med vad vet jag???

Jag har bytt fördelare, tändstift, tomgångsmotor för 3 månader sedan.

Någon här som har haft liknande problem som kan hjälpa mid med detta?

Mvh
Ubbe
av MrDevils
problem med att min lambda sond var traisg. Så bilen ändrade bränsle till försel eftersom den inte kunde få värde så gick den väldigt ryckigt till slut.
av *pettson*
niklas gson skrev:tror det e runt 1200 på volvo annat e inte att rekomendera..... :)
? ett antagande grundat på?
Användarvisningsbild
av kenlav
Ett litet tips...Kontrollera dina tändkablar... ta loss en tändhatt i taget och kolla efter brännmärken på ytterkanten, ser ut som svarta prickar.. detta gör att motorn misständer då gnistan ibland går ut i godset och inte till stiftet... Skulle så vara fallet byt kabelsats... dessa kostar ca 1200:- på Volvo... Enklare sats utan värmeskydd och tätningar finns på Biltema för 549:-.
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]