Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Halloj!
Jag och min sambo köpte ny bil för 2 dagar sedan, då min käraste krockade med vår gammla. Vi har nu en Volvo V70 99:a. Idag städade min sambo ur bilen efter förra ägaren,då såg han att i mitten i baksätet fans en bilbarnstol från 3 år. Är det någon av er som använder denna stol?? för och nackdelar???
Vi köpte nämligen en Brio framlänges stol i går också. Ska vi lämmna tillbax den, och använda Volvos bilbarnstol???

Tack för svar!
Okej tack :)... våran som är 4 år i sommar. Han sitter nu i en framåtvänd Brio stol som vi köte igår.
Han har suttit bakåtvänd tills i onsdags, då min sambo krockade med bilen. (inga barn i då)
Därför vi undrade om vi vi ska lämmna tillbax den stolen i köpte igår. Men tror nog vi behåller den endå.
Läs efter rekommendationer i instruktionsboken, vad gäller längd. Kolla så att bältet sitter som det ska. Och om allt stämmer så lämna igen stolen. Tror att barnet sitter säkrast av alla i mitten i baksätet. Men om du är osäker spar stolen, kan ju säljas eller delas vidare till vänner eller släkt senare.
Det du får tänka på om du använder original stolen, är att den slits rätt mycket av barn rumpor med myror i :D
Så om du tänker använda den, använd nån sorts skydd så du inte råkar ut för samma sak som jag. Jätte fin klädsel i baksätet men "kuddelen" ser typ 4år äldre ut.. :???:
Använder vår inbyggda stol endast som backup när någon mer unge ska med eller när man har glömt stolen i den andra bilen. Dottern tycker att den är lite för hård att sitta på när man åker längre sträckor samt så sitter inte barnet lika fixerat som i en riktig bilbarnstol.
Sedan ska man tänka på att rekommendationerna är numera höjda från 3 år till 4 år för den sortens stolar.
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]