Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har en V70 -00 automat därABS lampan lyser konstant, Växellådan växlar hårt och slirar mellan 2an o 3an. Ibland växlar den bara upp till 2an och hastighetsmätaren visar max 20km/h. Har tagit isär styrboxen och lött om lödpunkter som var dåliga men det gjorde ingen skillnad. Jag får fel 0500 (hastighetssensorn trasig) så jag bytte den men det hjälpte inte. Finns det någon som vet vad som är fel?
av *pettson*
v70 -00 skrev:Har en V70 -00 automat därABS lampan lyser konstant, Växellådan växlar hårt och slirar mellan 2an o 3an. Ibland växlar den bara upp till 2an och hastighetsmätaren visar max 20km/h. Har tagit isär styrboxen och lött om lödpunkter som var dåliga men det gjorde ingen skillnad. Jag får fel 0500 (hastighetssensorn trasig) så jag bytte den men det hjälpte inte. Finns det någon som vet vad som är fel?
Läser du med en annan läsare BÖR du få att vänster ABS givare satt kod också.
När jag läste ur en 00-N så fick jag som du en P0500 speed sensor då jag använde VOL FCR
När jag använde verkstadsutrustningen fanns där 4 koder.
1 kod sa vänster ABS givare och 3 var inte identifierbara.
Kodnumren som dök upp bekräftades i volvos program som vänster ABS givare och 3 nonsenskoder som inte stöddes av volvo trots allt.
Kan inte säga att felet är själva givaren, men undersök den och undersök om du har skarvar. Dom är nämligen en potentiell felkälla.
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]