- fre 30 jan 2009, 17:51
CarMan: Tror du fortfarande att det är fel på LMM? ska jag försöka mig på att byta den igen? Isådanafall är det någon som har ett bra tips på hur man får loss röret mellan LMM och turbo/vevhus, utan att slita sönder alltihop? Jag tycktes ta i för kung och fosterland men icke att den ville släppa (och ja, jag hade lossat på klämman :D)
CarMan skrev:dessa föroreningar är det man får om man etar in kontaktstyckena (blir även samma om man skarvar kablarna)Aha ok, jag vet faktiskt inte om kablarna är skarvade, men jag förmodar att de pillat på kontaktstyckena, för sist den var in på verkstaden så "kontrollerade" de den främre sonden. Vad kontrollera innebär vet jag inte, men lampan lyser fortfarande och problemet kvarstår. Så de skulle kolla upp vad byte av sonden ev. båda sonderna skulle kosta (om de måste bytas i par, som det står i vadis).
CarMan: Tror du fortfarande att det är fel på LMM? ska jag försöka mig på att byta den igen? Isådanafall är det någon som har ett bra tips på hur man får loss röret mellan LMM och turbo/vevhus, utan att slita sönder alltihop? Jag tycktes ta i för kung och fosterland men icke att den ville släppa (och ja, jag hade lossat på klämman :D)