Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Viktor_R
Jag har ett jobbigt probelm med min 850.
Vet inte hur det uppstod men en dag närjag öpnna förar dörren utifrån så gick den inte att stänge sen. Med lite bråk med låsning innefrån och annt tjaffs så har jag fått den att sätngas och detta har upprepats antal gånger.

Grundlig beskrivning:

Öppnar du dörren UTIFRÅN så "stannar den i öppet läge" och det säger bara dunk när man stänger den sen.
Som om du höll ut handtaget samtidigt. Dock går det hur fint som hellst att öppna bilen innifrån och även att stänga senare. och nej, handtaget stannar inte ute och det går inte att trycka in igen som jag vet är på vissa andra bilar. Handtaget går tillbaka.

Har någon nån idé vad som kan vara fel? Kan man fixa det själv vore det kanon istället för att lämna in den hos en vädligt dyr volvo verkstad.

Tusen tack för svar!!!
av Viktor_R
Phantom skrev:Prova med en grundlig rengöring och uppsmörjning av låset.

Finns det nå enkelt sätt eller måste man ut med hela den svarta delen?
av trophy
Skulle tro det är dörrstoppens infästning i dörrstolpen som gett sig...
Ta loss dörren och svetsa fast fästet igen!
Enklare än det låter!
Högst en timmes jobb om du gör rätt.
Fick det problemet på min V70-99
av sethha1
Det har ju helt klart något att göra med något som påverkas av yttre handtaget men inte det inre.
Svaret får man inne i dörren. Kärvande mekanism efter yttre handtaget låter som en trolig bov.
Hittar du felet så skriv gärna vad felet var så kunskapsbanken utökas.

Batteritillverkning är uppenbarligen inte rik[…]

Däck dimensioner

Har dom röda coilsen från j-spec som &a[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

"Nya" motorn är från en Volvo[…]

Jag har kört med den här setup:n ett tag[…]