- mån 18 aug 2008, 19:41
#211790
Hej,
Jag har problem med tomgången, som är alldeles för låg på min 850. (Den ligger på omkring 200 varv).
Vi har tagit bort tomgångsmotorn och smörjt den i omgångar. Dessutom har vi testat att koppla tolv volt till den, och då hörde vi att den gick, men det ser inte ut som att ventilen öppnas.
Så nu undrar vi hur den ska fungera, bland annat hur mycket ventilen ska öppna sig, och hur ventilen ska gå tillbaka. Alltså hur den fungerar rent mekaniskt. Tomgångsmotorn har bara två kontakter, är då returen fjädrad eller hur fungerar det?
Bilen är en 850 93-års modell, och med Fenix bränslesystem.
--------------------
Tack på förhand
MVH Fredrik
Jag har problem med tomgången, som är alldeles för låg på min 850. (Den ligger på omkring 200 varv).
Vi har tagit bort tomgångsmotorn och smörjt den i omgångar. Dessutom har vi testat att koppla tolv volt till den, och då hörde vi att den gick, men det ser inte ut som att ventilen öppnas.
Så nu undrar vi hur den ska fungera, bland annat hur mycket ventilen ska öppna sig, och hur ventilen ska gå tillbaka. Alltså hur den fungerar rent mekaniskt. Tomgångsmotorn har bara två kontakter, är då returen fjädrad eller hur fungerar det?
Bilen är en 850 93-års modell, och med Fenix bränslesystem.
--------------------
Tack på förhand
MVH Fredrik