Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DrEvilBoy
gundj skrev:Jag köpte en ny 2,5" hdd nyss, när jag kommer hem igen ska jag kolla förbruknigen om det nu är angivet.
Annars fâr man väl dra fram en extra 5V sladd.
testa även om den visar att den behöver mer ström.... man vet ju aldrig.
Glöm ej att filsystemet måste vara FAT32... NTFS kommer inte att fungera
av Gadden
Vad är det för tum på högtalarna i 850? Och kan man bara byta ut dem smidigt och enkelt genom att "plugga i" sladdarna till de nya istället (de befintliga sladdarna)? Några billiga och bra att rekommendera? :) Även baslåda.. :) Billigt och bra! :)
av tobben87
vad det gäller hårddisken så brukar det finnas två usb kontakter på de externa små 2,5" som bara drivs via usb porten. Den ena av sladdarna ger signal och ström till hårddisken och den andra ger bara ström. Det finns en adampter som gör att ditt cigg uttag blir ett usb uttag för ström. En sådan kan du köpa så kan du koppla in den av de två kontakterna som bara ger ström dig och den som ger signal till din sterio..

Angående de där med baslåda, jag anser att "billigt och bra" inte går ihopp, du får i längden de du betalar för.. Vad anser du som billigt?..

Det finns baslådor för 600kr på jula och det finns baslådor för 5000 på mds eller brl. Men för att få nytta av basen skall du ha ett framsystem som kan prestera som basen. Dvs köper du en mosterbaslåda för 5-10k så räcker inte fronthögtalare för 200kr paret. Då behövs det något som kan prestera lite mer. Skall de installeras nya fronthögtalare rekomenderar jag att köpa ett kittsystem med separata diskanter, då detta förgyller ljudet ett snäpp ytterligare.

De finns aktiva baslådor med slutsteg inbyggd, det finns passiva baslådor med separat slutsteg. Hur som helst måste de drag lågnivåkabel och strömkabel dit baslådan skall vara plaserad. Det här med biljud är en hel vetenskap..

Om du går in på http://www.nardik.se/ och sedan magazinet, så står det väldigt bra, konkret och lättläst information om billjud.

Sedan angående 2din, jag kör med 1din, och det funkar aldeles utmärkt, har istället ett förvaringsfack under sterion, stirra dig inte blind på din formatet, kolla på sterions specifikationer istället..

Lycka till med billjudsbygget

//Tobben

Hämtat den från verkstaden där den[…]

Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]

Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]

Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]