Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Strömma
Är halvt om halvt på jakt efter en billig extrabil och har av en bekant blivit erbjuden att köa han 850GL -94. Bilen är naken som en rakad gris, dvs på extrautrustning, iaf om inte fönstervevar räknas om lyx då. Gamla stötfångarna på den, och aluhjul kostade väl nån spänn extra kan man tro, så det den fick väl vara utan då...

Bilen är dock väldigt fin för sin ålder, ingen synlig rost och går som en klocka (manuell & 21000mil). Aluhjul kan jag vara utan om jag inte ramlar över några billigt, och elhissar är snart gjort att eftermontera om man som jag har tennisarm.

Kan dock inte så mycket som 850, men har som alla andra hört att första årsmodellerna inte var något vidare, så vad ska jag tänka på innan jag köp?
av *pettson*
Strömma skrev:Är halvt om halvt på jakt efter en billig extrabil och har av en bekant blivit erbjuden att köa han 850GL -94. Bilen är naken som en rakad gris, dvs på extrautrustning, iaf om inte fönstervevar räknas om lyx då. Gamla stötfångarna på den, och aluhjul kostade väl nån spänn extra kan man tro, så det den fick väl vara utan då...

Bilen är dock väldigt fin för sin ålder, ingen synlig rost och går som en klocka (manuell & 21000mil). Aluhjul kan jag vara utan om jag inte ramlar över några billigt, och elhissar är snart gjort att eftermontera om man som jag har tennisarm.

Kan dock inte så mycket som 850, men har som alla andra hört att första årsmodellerna inte var något vidare, så vad ska jag tänka på innan jag köp?
En GL är så långt ned på listan man kan komma. Det är den modellen som saknar allt som alla andra har så det är inte nån snål ägare som valt bort saker om jag säger så. Utan modellvalet var så snålt det kunde bli ifrån början. En sen 94 är precis lika bra eller dålig som senare modeller.

Hämtat den från verkstaden där den[…]

Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]

Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]

Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]