Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LindaV70
Tänkte höra mig för ifall det finns någon som kan hjälpa mig.....
Behöver både en fjärrdosa och en nyckel till min bil. Fick bara en med och man vet aldrig vad som händer.
Dosan håller på att gå i sönder, Jag ringde till volvo och fick en prisuppgift på 2800 för en nyckel och fjärr med omprogramering.... :cry: Kan man köpa begagnade nycklar och fjärrdosa och få omprogrammerat, och var isådant fall kan man få fatt i dessa?
Programmeringen är det väl bara volvo som kan göra?

Tacksam för svar... Linda
Har en fråga som passar denna tråd... snor den lite om det är OK :twisted:

ÄR det samma dosa till svenska och importerade V70? har hört att dosorna inte kör på samma frekvens om bilen är avsedd för den tyska marknaden... är detta bullshit?
Och är det bara VOLVO som kan programmera om dosorna? i mitt fall gäller det även en V70 -99, dock så är min tyskimport
Användarvisningsbild
av CP2
Har tre knappar på mina fjärrar; uppe till vänster en knapp märkt "LOCK", uppe till höger "UNLOCK" och en något större knapp under med baklucke-symbol.

Är en -99/-00 nånting......ej import.
dosorna ser precis likadana ut. Men om man har en tyskimport bil... fungerar det då med en dosa från en svensk v70?
Funderar på att köpa 2 extra begagnade dosor och åka till volvo och programmera om dem.
Användarvisningsbild
av CP2
Min uppfattning är i vart fall att Volvo programmerar om lås och dosor helt och hållet, raderar sannolikt allt "tyskt" eller "svenskt" som kan ha tänkas funnits från början. I mitt fall togs "gamla" nycklar och dosor bort ur systemet helt för att ersättas med de nya. Skulle någon dyka upp med den saknade nyckel och dosa som funkat med bilen är denna borttagen och kommer inte att fungera. Fast, detta är gissningar och antaganden, förmodar att ett samtal till Volvo torde ge bättre besked om sakerna riktiga tillstånd.

Hämtat den från verkstaden där den[…]

Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]

Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]

Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]