Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vid fullt rattutslag åt höger så klonkar det lite lätt/medel i framhjulet på höger sida. Enbart vid högersväng. Misstänkte direkt en felande drivknut. Tror ni jag kan ha rätt?
Är väl så att det finns två också, en yttre och en inre? Hur kan man konstatera att det är drivknuten som låter?
av *pettson*
Cornelia skrev:Vid fullt rattutslag åt höger så klonkar det lite lätt/medel i framhjulet på höger sida. Enbart vid högersväng. Misstänkte direkt en felande drivknut. Tror ni jag kan ha rätt?
Är väl så att det finns två också, en yttre och en inre? Hur kan man konstatera att det är drivknuten som låter?
Innerknuten går rakt fram även om du svänger. Endast ytterknuten rör sej ju med hjulen. Klonkar det endast vid sväng så pratar vi om yttre knut/ knutar.
kolla för säkerhets skull höger, nedre motorkudde hade en del konstiga ljud innan jag bytte min docj var den inte dålig utan HELT slut (min bil är ju annan modell och årtal men en sådann detalj lär ju inte vara så stor skillnad på , motorn måste ju sitta fast på något sätt)

Hämtat den från verkstaden där den[…]

Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]

Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]

Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]